Tuesday, October 18, 2011

Turvaliselt arvutis

  • Ma ei avalda internetis oma isikuandmeid. Isikuandmete hulka kuuluvad nimi, telefoninumber, aadress, e-postiaadress, kooli asukoht, vanemate töökoha aadress/telefoninumbrid, pangakonto paroolid, minu ja minu lähedaste pidid. Kõik see puudutab ka minu sõprade ja lähedaste infot.
  • Internetis kasutan alati varjunime, mis minu kohta isiklikku infot ei anna. 
  • Kui mingi saidi puhul on vaja salasõna, mõtlen välja sellise, mida oleks raske ära arvata, aga samas endal lihtne meelde jätta.
  • Ma ei vasta sõnumile, mis tekitab minus ebamugavust, vaid näitan seda kohe kellelegi täiskasvanule.
  • Ma ei lepi kokku kohtumist inimesega, kellega tutvusin internetis. Kui seda siiski plaanin, siis räägin sellest enne oma vanematele.
  • Ma ei ava e-kirju, faile ega pilte, mille on saatnud võõrad inimesed. Ma ei kliki nende saadetud linkidel ega mängi nende saadetud mänge. Küsin alati täiskasvanutelt enne nõu.
  • Internetis olen vastutustundlik:
    - Ei saada kellegi kohta sõimukirju ega laimu.
    - Ei võta kellegi teise veebilehelt luba küsimata teksti, pilte ega helifaile.
    - Ei osta oma vanemate teadmata midagi internetipoodidest.
    - Ma ei võta tõe pähe kõike, mida internetist loen. Kui kogun internetist infot, kontrollin alati infoallikat ja küsin nõu emalt-isalt, raamatukoguhoidjalt või õpetajalt. Internetis on palju asjalikku ja kasulikku informatsiooni, kuid samas ka palju valet ja laimu.

No comments:

Post a Comment